Les darreres setmanes, l’Ajuntament de Torrelles ha mantingut constants interlocucions amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per abordar la situació del Centre d’Atenció Primària del municipi.
En aquest sentit, s’ha elaborat un comunicat conjunt per explicar a la ciutadania les decisions preses sobre el centre sanitari torrellenc. Tot i que compren la decisió final del Departament de Salut d’acord amb la situació excepcional generada per l’emergència sanitària, el consistori torrellenc no la comparteix i continuarà insistint per a la normalització del servei de cara al mes de setembre.
De moment, el Consultori de Torrelles continuarà atenent els dilluns i els dimecres, de 8 a 14 hores, amb cita prèvia. L’atenció a la població adulta no programada se seguirà fent al CAP Vila Vella i l’atenció pediàtrica, al CAP El Serral. Durant el mes d’agost, tota l’atenció es concentrarà al CAP Vila Vella de Sant Vicenç dels Horts.
Tot seguit, es pot llegir el comunicat sencer de l’Ajuntament i el Departament de Salut:
Benvolgudes i benvolguts,
Després de tres intensos mesos de lluita contra la Covid-19, l’escenari actual ens obliga a tots, professionals i ciutadania, a relacionar-nos de manera diferent. I això comporta alguns canvis en la planificació del sistema sanitari, una planificació que depèn exclusivament del Departament de Salut. A Torrelles de Llobregat, la ciutadania serà atesa fins finals de juliol al Consultori els dilluns i dimecres de 8 a 14 hores amb agenda programada. L’atenció a la població adulta no programada es farà al CAP Vila Vella i l’atenció pediàtrica es seguirà realitzant al CAP El Serral. Durant l’agost, tota l’atenció es concentrarà al CAP Vila Vella de Sant Vicenç dels Horts. Aquestes mesures que redueixen l’atenció presencial durant els mesos d’estiu, s’apliquen de manera generalitzada a tot el territori català.
Per què aquests canvis? Perquè amb la nova normalitat es redueix l'activitat presencial als CAP del país amb l’objectiu d'oferir una atenció amb seguretat. Es prioritza l’atenció i seguiment dels pacients de manera proactiva des dels CAP, es potencien les fórmules d’atenció telemàtiques i es demana a la ciutadania que només vagi presencialment als Centres de Salut si és realment necessari i els ho ha indicat un professional sanitari.
Progressivament, i segons sigui l’evolució de la infecció, s’anirà augmentant l’activitat presencial als consultoris i dispensaris, que han de convertir-se en espais segurs i han de permetre garantir la distància de seguretat i circuits específics pels casos sospita d’infecció, per afavorir una atenció segura per a tothom.
En aquesta nova realitat, és important que la població adquireixi nous hàbits per comunicar-se amb el seu CAP de referència. Això es pot fer a través de diferents canals:
Com contactar amb el CAP?
Per a urgències sanitàries:
Per a altres informacions:
En cas que els professionals sanitaris recomanin als pacients i usuaris una atenció presencial, cal seguir les següents recomanacions i mesures de seguretat especials:
Durant els darrers mesos, tots plegats hem fet grans esforços per atenuar i lluitar contra la pandèmia. Els professionals sanitaris han estat a primera línia, i han fet un esforç ingent; i la ciutadania, amb el seu compromís han contribuït de manera decidida a la millora. Avui la Covid-19, tot i ser present a la comunitat no ens colpeja amb la mateixa intensitat que els darrers mesos, però ens cal estar vigilants i no abaixar la guàrdia.
Si sumem esforços, ens en sortirem.