El darrer episodi de ventades causades pel temporal Glòria ha sigut excepcional. Malgrat tot, les afectacions en el servei a molts veïns i veïnes de Torrelles de Llobregat, especialment en els veïnats de muntanya de Can Güell i Can Guey, han posat de manifest un seguit de problemes que s’han anat repetint i agreujant els darrers anys.
En primer lloc, el manteniment de les línies de mitja i baixa tensió, especialment en aquests veïnats, és del tot insatisfactori des de fa molt temps i les nombroses i reiterades peticions dels clients i de l’Ajuntament de Torrelles han sigut ignorades reiteradament i sistemàticament.
En segon lloc, la companyia elèctrica no ha donat informació veraç en cap moment de l’episodi, ni als clients ni a l’Ajuntament. És més, en alguns casos fins i tot ha donat informació absolutament falsa com la imminent instal·lació de generadors durant la nit del 22 al 23 de gener. De la mateixa manera, el compromís de la companyia, comunicat a moltes alcaldies l’any 2018, de donar un servei de línia directa amb els responsables municipals és només una operació publicitària que no ofereix cap servei de qualitat i que és absolutament incapaç d’atendre els dubtes plantejats pels municipis.
Finalment, la manca de transparència i d’informació sobre les actuacions de la companyia i les seves prioritats a l’hora d’atendre les reclamacions en una zona o altra deixen als ciutadans i a les administracions locals en la més absoluta indefensió.
En conseqüència, l’Ajuntament de Torrelles adopta les següents mesures:
PRIMER. Congela el pagament de totes les factures cap a la companyia elèctrica fins a la total i definitiva resolució de les incidències al nostre municipi.
SEGON. Demanarà a l’AMB que lideri i coordini amb la resta de municipis afectats una reclamació conjunta per tal de restablir el servei de forma immediata, però també d’elaborar una auditoria sobre l’estat de les línies i els transformadors de tot el municipi, especialment al veïnat de Can Güell.
TERCER. Facilitarà els informes tècnics i jurídics necessaris per a totes aquelles persones que vulguin formular reclamacions i demandes a les companyies subministradores responsables.
QUART. Aquest mateix any licitarà el servei de subministrament elèctric a l’Ajuntament per tal d’obrir la possibilitat d’oferir el servei a altres operadors que garanteixin un servei i una atenció al ciutadà més eficient i transparent.
Amb tot, volem reiterar les nostres queixes davant l’opacitat de la companyia, així com d’una informació que, quan s’ha donat, ha sigut errònia o directament falsa.