L’Ajuntament crea un FAQs sobre com afecta la crisi del coronavirus al municipi

Divendres, 27 de març de 2020
El document dona resposta a algunes de les preguntes més freqüents de la ciutadania

L’Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha elaborat un escrit per resoldre els dubtes i les consultes més habituals dels veïns i les veïnes. Tot seguit, pots llegir els 20 punts:

1. L’Ajuntament està obert?

L’Ajuntament continua treballant però des del dia 17 de març ja no es fa atenció presencial. L’atenció telefònica segueix sent en l’horari habitual de 9h a 14h. Per contactar amb les Oficines d’Atenció a la Ciutadania, cal trucar al 93 689 00 00. Per contactar amb Serveis Socials, cal trucar al 93 689 00 00 ext.300.

2. Què passa amb el servei Porta a Porta?

La recollida de residus és un servei bàsic i es manté seguint l’horari de sempre. Els plàstics d’envasos els podeu deixar dins del cubell blanc, a la bossa de residus inorgànics, ja que a la planta de triatge, se separen tots. Recordeu tancar el cubell amb la tanca hermètica i/o elevar-lo si heu detectat porcs senglars a la nit. El vidre el podeu seguir duent als iglús del municipi. La recollida quinzenal de voluminosos, que s’ofereix gratuïtament, es manté. Podeu trucar a l’Ajuntament.

3. A quin contenidor van els guants de làtex o nitril que es facin servir?

Al contenidor de la brossa inorgànica, al cubell blanc. En el cas d’un domicili on resideix una persona infectada per la COVID-19 o en quarantena, caldrà que la brossa es gestioni d’acord amb les mesures preventives de seguretat que estableix Salut.

4. Està obert el Punt d’Emergència?

Sí, però només per a casos excepcionals i no s’hi pot abocar altra cosa que no siguin residus orgànics, inorgànics o paper.

5. Està oberta la Deixalleria?

La Deixalleria està tancada per a ús particular seguint indicacions de l’Agència Catalana de Residus, però està oberta per a activitats comercials, i d’autònoms amb cita prèvia, i també per al funcionament intern.

6. S’estan fent tasques de desinfecció al municipi?

Sí, per part de l’empresa de neteja i reforçat pels voluntaris de l’ADF que desinfecten periòdicament les zones comunes del poble per evitar la propagació del COVID-19.

7. S’estan fent tasques de control de sortida de persones per part de la Policia Local?

Sí, cada dia i s’intensifiquen els caps de setmana.

8. El CAP-Torrelles està obert?

Des del passat 16 de març, no hi ha atenció presencial al CAP-Torrelles. Tot i això, segueix atenent per via telefònica al telèfon 93 672 48 59. Totes les visites no urgents han quedat posposades fins a nou avís.

9. I si tinc una urgència?

S’ha reforçat el telèfon 061 per a consultes sobre simptomatologia lleu i en cas d’urgència, cal trucar al telèfon 112 com fins ara.

10. Davant d’una situació d’urgència d’un infant, què he de fer?

Dirigir-se a les urgències de l’Hospital de Sant Boi. En cas que el nen/a requereixi un ingrés hospitalari, se l’haurà de traslladar a l’Hospital Maternoinfantil Sant Joan de Déu de Barcelona. Per a qualsevol dubte en referència a aquest tema, contactar amb 677 227 776 i 677 297 646.

11. Davant d’una situació d’urgència relativa a un procés d’embaràs, què he de fer?

Dirigir-se a les urgències de l’Hospital Maternoinfantil Sant Joan de Déu de Barcelona. Els controls ambulatoris de dones embarassades es continuaran atenent a l’Hospital de Sant Boi. Per a qualsevol dubte en referència a aquest tema, contactar amb 677 22 69 89.

12. Si conec algun cas amb perfil de vulnerabilitat a qui he d’avisar?

Als Serveis Socials municipals, de dilluns a divendres, de 9h a 14h i a la Policia Local, fora d’aquest horari.

13. Què he de fer si vull oferir-me com a voluntari/voluntària per fer front a l’emergència sanitària?

Enviar un correu a voluntariatcovid19@torrelles.cat amb els noms i cognoms, edat, zona del poble on vius, telèfon i a què t’ofereixes.

14. S’ha aprovat algun tipus d’ajuda pels comerços locals?

Sí. Inicialment, es destinaran 25.000 euros a donar suport a aquells comerços que durant aquesta fase d’emergència no estiguin autoritzats a obrir els seus negocis. Aquesta xifra podrà ser ampliada en funció del temps de tancament i de les possibilitats pressupostàries del consistori.

15. I els impostos que paguen?

L’Ajuntament ha posposat el cobrament d’impostos al comerç que gestiona directament (com la taxa per a les terrasses dels bars i restaurants), i també aplicarà exempcions i bonificacions per a altres impostos que es gestionen des de la Diputació de Barcelona.

16. Es manté el calendari fiscal 2020?

No, s’endarrereix un mes. Els impostos recaptats per l’Oficina de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona (com l’IBI o l’IVTM) s’endarrereixen, com a mínim un mes. De moment aquesta demora ja s’ha començat a aplicar amb els que vencien a l’abril. Els que vencen al maig o al juny s’aniran posposant progressivament.

17. I els rebuts de l’Escola Bressol El Serralet?

Els rebuts del mes de març ja es van aturar el dia 12 de març. Un cop acabi el període de confinament, es valorarà amb les famílies com es quantifiquen els mesos en què l’activitat ha estat parcial.

18. Les famílies que gaudien de beca menjador com s’ho faran ara?

Des del dimarts 24 de març, la Policia Local de Torrelles està repartint les targetes moneder que la Generalitat ens va fer arribar el dilluns 23 de març, amb la finalitat que cap família es quedi sense aquest suport econòmic.

19. Les famílies beneficiàries del banc dels aliments poden seguir rebent el lot mensual que se’ls hi lliura?

Sí, de fet aquest mes ja es va fer el lliurament a través de Protecció Civil per tal de seguir les pautes de prevenció.

20. Els busos segueixen el mateix horari?

No. S’han reduït els serveis interurbans de Soler i Sauret. Els horaris es poden consultar a la pàgina oficial de Soler i Sauret. Tot i això, recordem que només s’ha de viatjar en casos de necessitat i respectant les mesures de seguretat.

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:26