Aquest dilluns la Fundació Ferrer i Guàrdia feia lliurament a l’Ajuntament de Torrelles del Pla Educatiu de Ciutat que ha elaborat al llarg dels darrers mesos amb la participació activa del conjunt de la comunitat educativa del municipi. Aquest pla estableix un diagnòstic de la situació actual que ha de servir per planificar estratègica a desenvolupar a la nostra població en els pròxims anys amb la voluntat d’aplicar el model de vila educadora.
Aquesta iniciativa pretén d’aquesta manera crear una visió de l’educació que vagi més enllà de l’àmbit escolar i dels espais formatius formals per tal de fer de l’educació un procés que es desenvolupa de forma continuada al llarg de la vida, que implica a l’entorn, les relacions personals, les polítiques públiques, etc. En el cas concret de Torrelles, el PEC vol a més potenciar la relació de l’entorn agroforestal amb un projecte educatiu integral, transversal i comunitari.
La seva elaboració s’ha inciat amb una diagnosi destinada a establir la realitat socioeducativa del poble i a definir els principals reptes educatius a abordar. Entre les diferents eines que s’han establert es realitzava una enquesta en línia oberta a tota la població i es desenvolupava un cicle de debats al voltant de qüestions com ara l’ús de les TIC en l’educació; el projecte d’institut escola i sobre els espais oberts.