El risc de patir un incendi forestal és una de les preocupacions més importants durant els mesos d’estiu. La forta pujada de les temperatures i les possibles onades de calor poden afavorir el sorgiment de petits focs o incendis al municipi. Per això, és una prioritat establir un seguit de mesures de prevenció i preservació del medi ambient.
Des de l’Ajuntament de Torrelles, s’han impulsat diferents actuacions de neteja i desbrossament a les zones verdes de Cesalpina i del nucli urbà del municipi. Així mateix, es portaran a terme tasques de neteja a les franges perimetrals i les zones verdes de Can Güey, Can Güell i Raval Mas. En total, es destinaran 58.264,67 euros, dels quals 30.846,20 euros seran finançats per la Diputació de Barcelona, per tal de garantir el bon estat dels espais forestals i prevenir així els possibles incendis forestals.
Així mateix, el consistori vol recordar als veïns i les veïnes que fins al 15 d’octubre està prohibit encendre foc als terrenys forestals del terme municipal ni a la franja de 500 metres que els envolta, independentment de quina sigui la finalitat de la crema. De la mateixa manera, es prohibeix cremar restes de poda i d’aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria, ni marges pròxims a les zones forestals. Tampoc es poden fer focs d’esbarjo o relacionats amb l’apicultura, únicament es poden encendre en zones recreatives, d’acampada o en parcel·les d’urbanitzacions, sempre que s’utilitzin barbacoes d’obra amb mataguspires.
Per últim, també cal recordar que les parcel·les i les propietats privades han de mantenir-se amb el sotabosc net i una densitat d’arbrat de 15 arbres cada 1.000 m2, és a dir, un arbre cada sis metres aproximadament.