La setmana passada, l’Ajuntament de Torrelles va presentar un seguit de mesures excepcionals per donar resposta a les demandes i necessitats socials dels veïns i les veïnes i avançar-se a les dificultats emergents fruit de la crisi del coronavirus. En aquest sentit, el passat dimarts 24 de març, a la tarda, es va entregar a les persones beneficiàries del Banc d’Aliments el seu lot de productes. Gràcies al treball coordinat entre Serveis Socials, persones voluntàries de Càritas i Protecció Civil, es va poder establir un circuit d’entrega a domicili. Prèviament, des dels Serveis Socials, es va fer un contacte telefònic per explicar el nou funcionament i les mesures preventives a tenir en compte tant en l’entrega com en la recollida.
El passat dimarts, també es van començar a repartir les targetes moneder, facilitades per la Generalitat de Catalunya, a les famílies beneficiàries d’ajuts de menjador. La Policia Local va fer l’entrega directament als domicilis. Inicialment, les targetes moneder estan carregades amb 40 euros, corresponents als 10 dies lectius de tancament de les escoles, tot i que es contempla la possibilitat de recàrrega. Per a més informació, es pot consultar el document adjunt. Així mateix, durant la primera setmana de tancament de les escoles, des dels Serveis Socials, es va contactar amb les famílies en situació de vulnerabilitat i es van tramitar ajuts per cobrir les necessitats bàsiques. Les persones beneficiàries de les beques menjador municipals també gaudiran de l’import per poder fer compra d’alimentació.
Pel que fa a la resta, es mantenen els ajuts als subministraments bàsics, lloguer, atenció a la infància, alimentació i necessitats bàsiques, reforçant la resposta a les demandes dels veïns i les veïnes com a conseqüència de la crisi del coronavirus.
Des dels Serveis Socials, també s’està fent una important tasca de seguiment, posant especial èmfasi en la gent gran i en situació de vulnerabilitat. Es segueix prestant el servei d’atenció a domicili, únicament s’ha deixat d’anar a determinats habitatges a petició de la persona usuària, i es manté el servei d’atenció psicològica municipal telefònicament. En cas de necessitat, cal posar-se en contacte amb Serveis Socials.
Finalment, davant d’una situació de violència masclista, el consistori torrellenc recorda a totes les dones que no estan soles. En cas d’urgència o emergència, es pot trucar a la línia d’atenció contra la violència masclista al 900 900 120 o enviar un missatge de Whatsapp al 671 778 540. També, es pot enviar un correu electrònic a 900900120@gencat.cat o trucar a la comissaria de referència, la comissaria de Sant Vicenç dels Horts, al 93 567 59 20. Així mateix, el telèfon d’informació i atenció a les dones del Baix Llobregat és el 93 557 24 20.
Per a més informació sobre qualsevol de les mesures anteriors, es pot contactar amb els Serveis Socials municipals al 636 13 06 44 o a serveisocials@torrelles.cat.