Estrenem el mes de setembre amb la Setmana Jove i amb un lema carregat d’energia, vitalitat i moviment.
Val a dir que presentem una setmana jove diferent de la d’edicions anteriors, ja que la situació actual ens ha fet prendre noves mesures de prevenció i seguretat i replantejar alguna de les propostes.
Tot i això, des de la Regidoria de Joventut estem podent desplegar la programació adaptada als interessos dels joves realitzada a partir de les seves propostes.
Amb satisfacció perquè tots els tallers i activitats es troben amb l’aforament complet i perquè les que portem realitzades han estat molt ben valorades i s’han pogut desenvolupar favorablement.
Hem hagut d’implementar noves fórmules: inscripcions prèvies, limitació del nombre de participants, mascareta en totes les activitats, gel hidroalcohòlic abans i després de cada activitat... tot de mesures per cuidar-nos, davant una situació excepcional i a la vegada, moltíssimes inscripcions i varietat en les franges d’edat dels participants.
Ja veníem d’un estiu actiu, el Casal Jove el Club ha estat obert i s’han realitzat diferents tallers i activitats amb aquest format i també ha funcionat molt bé.
La nostra aposta és continuar gaudint d’una programació jove, adaptant-nos a la situació i sempre que aquesta ho permeti.
Durant aquests darrers mesos, ha arribat un missatge culpabilitzador cap als joves, envers que no respecten les mesures de prevenció i seguretat.
I és cert que hi ha joves concrets que no segueixen les indicacions de salut, però també hi ha un gran gruix de joves que cuiden i es cuiden.
Des del meu parer, considero que cal seguir treballant per donar eines, oportunitats i possibilitats a aquests joves. Crec que aquest és el camí i no, la culpabilització.
I d’altra banda, reconèixer la gran tasca que fan molts joves: els monitors i monitores de l’esplai, dels casals d’estiu, dels campus esportius...
El que em surt és donar les gràcies, per la gran tasca que fan i han fet enguany que sortint del confinament i davant d’una situació molt complexa han fet possible que els infants i adolescents del poble hagin gaudit amb la màxima seguretat.