S’activa el Pla d’Emergència Municipal per malalties emergents

Divendres, 13 de març de 2020
L’equip de govern ha pres la decisió amb la voluntat de prevenir i contenir el virus i alhora garantir els serveis bàsics i essencials per a la població

Tot i que a hores d’ara es segueix sense tenir cap cas confirmat de coronavirus a Torrelles, les regidores i regidors de l’Ajuntament s’han reunit aquest matí per activar el Pla d'Emergència Local, que incorpora i segueix les indicacions del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc. L’objectiu és prevenir l’afectació del coronavirus a la ciutadania i poder dur a terme les accions necessàries per anticipar i planificar els propers dies, durant els quals estarà vigent la fase d’emergència 1 decretada per la Generalitat de Catalunya.

Aquesta activació permet garantir els serveis bàsics i essencials per a la població. A més, atenent les darreres instruccions de la Generalitat de Catalunya i altres Administracions competents, hem ampliat les mesures municipals per prevenir i contenir el virus. Les mesures són les següents:

TANCAMENTS

  • Romandran tancats els següents Serveis: Casal de la gent gran, biblioteca Pompeu Fabra, casal de Joves, CEM Can Coll i CEM Can Roig, Can Pinyons , Punt Òmnia, Ateneu fins a nou avís.
  • La Llar d’Infants El Serralet, les escoles Sant Martí i Can Coll i l’institut de Torrelles queden tancats fins a nou avís.

RESTRICCIONS

  • El Servei d’atenció ciutadana de l’ajuntament prestarà el servei per via telefònica i/o telemàtica. 93 689 00 00 www.torrelles.cat
  • El CAP Torrelles romandrà obert però es posposen les proves complementàries i les visites no urgents. 93 689 26 13
  • Serveis Socials garantirà l’atenció presencial per a situacions d’urgència i/o especial vulnerabilitat. Els casos de seguiment es faran via telefònica i/o telemàtica i es reprogramaran les entrevistes presencials. 93 689 00 00 ext.300

RECOMANACIONS BÀSIQUES

  • S'insta els col·lectius de risc que romanguin a casa: persones grans, persones amb patologies cròniques, sobretot de tipus cardiovascular, persones hipertenses, persones diabètiques, fumadors i fumadores, persones afectades d'algun càncer i persones amb problemes respiratoris crònics.
  • Recomanem a aquelles persones que creguin haver estat en contacte amb el virus, però que no presentin cap símptoma (tos, febre i dificultats respiratòries), que no acudeixin a l'hospital i truquin al 061.
  • Aviseu els vostres familiars sobre l'estafa de falsos sanitaris que Mossos han detectat: intenten accedir als domicilis vestits amb bata blanca, podrien cobrar la falsa assistència o aprofitar per robar i busquen gent gran com a principals víctimes. Cap sanitari et visitarà al domicili sense avís previ.
  • Evitar les aglomeracions als parcs, places i zones d’esbarjo del municipi com a mesura preventiva.
  • Evitar dins el possible que la gent gran s’encarregui de la cura dels infants ja que aquests són potencials transmissors de la malaltia, així com l’ús del transport públic.

Per altra banda, l'Ajuntament ja està aplicant un pla d'actuació interna per prevenir i reduir el possible impacte del coronavirus entre els seus treballadors i treballadores, així com altres mesures per garantir la continuïtat dels seus serveis a la ciutadania.

Instem la ciutadania, als col·lectius i les associacions de la ciutat a informar-se a través dels canals oficials i seguir, de forma responsable, totes aquelles recomanacions necessàries per prevenir i afrontar el coronavirus.

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:26