Des del dijous 9 i fins al dimarts 14 d’abril, una incidència tècnica en el servei e-TRAM, gestionat pel Consorci Administració Oberta de Catalunya, va provocar que no es pogués realitzar cap tràmit telemàtic des de la pàgina web de l’Ajuntament de Torrelles. Aquesta incidència va afectar les sol·licituds de la primera línia extraordinària d’ajuts convocada pel consistori torrellenc per donar suport als establiments del municipi que han patit els efectes econòmics de l’emergència sanitària, que finalitzaven el passat divendres 10 d’abril.
Davant aquest fet, l’Ajuntament ha decidit ampliar el termini de presentació de sol·licituds fins al dimecres 15 d’abril.
Recordem que des de principis de l’any 2019, no cal disposar de certificat digital per a realitzar tràmits en línia. Les persones físiques poden utilitzar el servei de signatura electrònica anomenat idCAT Mòbil, basat en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al telèfon mòbil de la persona usuària. Així doncs, el servei permet substituir el certificat digital i facilitar la identificació en línia dels veïns i les veïnes.
L’idCAT Mòbil és fàcil de configurar i gratuït. Per a obtenir un idCAT Mòbil, cal complir un seguit de requisits: ser major de 16 anys, acreditar la personalitat mitjançant el DNI, NIE o Passaport, disposar de targeta sanitària, i informar d’una adreça de correu electrònic i d’un telèfon mòbil de contacte. Amb aquest sistema, es poden realitzar la major part dels tràmits amb el consistori torrellenc. També, dóna la possibilitat de fer gestions amb altres serveis i administracions catalanes.