Torrelles commemora el Dia Internacional pels Drets del col·lectiu LGTBI+

Dilluns, 28 de juny de 2021
Aquesta tarda se celebrarà l’acte institucional que inclourà la lectura del manifest i el visionat d’un curtmetratge elaborat per joves del municipi

Avui, 28 de juny, l’Ajuntament de Torrelles s’adhereix a la commemoració del Dia Internacional pels Drets del col·lectiu LGTBI+, una jornada que vol reivindicar i defensar els drets de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i fer una crida a la ciutadania per ajudar a eradicar l’homofòbia, bifòbia i transfòbia que malauradament encara estan presents a la nostra societat.  

En aquest sentit, la plaça de l’Ajuntament acollirà aquesta tarda, a partir de les 19.45 hores, un acte institucional que inclourà la lectura del manifest elaborat per la Diputació de Barcelona (que podeu consultar en el document adjunt) i el visionat del curtmetratge ‘Motxilles’, elaborat per joves torrellencs.

En el marc del Dia Internacional pels Drets del col·lectiu LGTBI+, durant tota la setmana es faran diferents actes als quals es convida la ciutadania a participar-hi. El proper dijous dia 1 de juliol, Ca la Bruixa acollirà una sessió de conta contes contra la LGTBI+fòbia per a infants de 6 a 8 anys. El divendres, dia 2 de juliol, el Casal de Joves el Club oferirà una sessió de cinefòrum amb crispetes i jocs que inclourà el visionat de la pel·lícula ‘Pride’.

Finalment, el mateix dia 2 de juliol, a partir de les 21 hores, sortirà del Xiri una caminada nocturna d’estiu organitzada pel Centre Excursionista Torrellenc (CET) que anirà fins a la Creu de Can Cartró per a penjar-hi la bandera LGTBI. Les inscripcions es poden formalitzar al web del CET.

La biblioteca de Torrelles també s’afegeix a aquesta commemoració i convida la ciutadania a consultar la Guia de lectura LGTBI, amb recomanacions sobre aquesta temàtica, a través del web del servei dels seus perfils a les xarxes socials. 

Recordem que el 28 de juny se celebra el Dia per l’alliberament Lesbià, Gai, Bisexual, Transsexual i Intersexual en record dels anomenats fets de Stonewall, als Estats Units, que van tenir lloc l’any 1969. Aquell dia, persones transsexuals i homosexuals van dir prou per primer cop a la discriminació a la que havien estat sotmeses durant segles i va néixer el moviment d’alliberament LGTBI.

 

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:28