Torrelles de Llobregat tornarà a vibrar amb la representació de la Moixiganga

Dimecres, 10 d’abril de 2019
El diumenge, l’Esbart Sant Martí de l'Ateneu Torrellenc sorprendrà amb la seva personal representació de la popular dansa religiosa

El pròxim diumenge 14 d’abril, la Parròquia de Sant Martí de Tours acollirà una nova representació de la Moixiganga, una tradicional dansa de caràcter religiós que mostra la passió i la mort de Crist. A les 19 hores, l’Esbart Sant Martí de l’Ateneu Torrellenc iniciarà la representació amb el suport de l'Ajuntament i dels Grallers de Torrelles.

D’aquesta manera, l’Esbart Sant Martí vol mantenir la tradició i continuar representant cada Diumenge de Rams la popular dansa que consisteix en vuit quadres plàstics, entremig dels quals hi ha una passada al so d’una melodia especial.

A Torrelles, la primera aparició de la Moixiganga data del 17 d’agost de 1969, quan l’Esbart Sant Martí va representar la Moixiganga de Sitges a l’Ateneu Torrellenc. No obstant això, no va ser fins al 9 d’abril de 1995, quan l’Esbart va començar a ballar-la regularment a la Parròquia de Sant Martí de Tours. Any rere any, el ball ha anat evolucionant fins a convertir-se en un ball propi del poble i diferenciant-se en coreografia i música de l’originari de Sitges. El 2009, els Grallers de Torrelles van començar a interpretar en directe la Moixiganga i des de l’any passat, ho fan amb un nou arranjament fet per l’Ivó Jordà, un dels grallers més importants del moment.

Enguany, l’Esbart Sant Martí de l'Ateneu Torrellenc oferirà també alguns balls de l’espectacle del Llibre Vermell i el Mortitxol.

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:16