Regidoria de Governació
L’objectiu principal de la Regidoria de Governació és la prevenció, i l’actitud que guia la feina de la Policia Local és la de proximitat per a la resolució dels problemes veïnals amb un tarannà anticipatiu, emprenedor, dialogant i mediador. D'aquesta àrea en depèn depèn la Policia Local, la qual te assignades les funcions següents:
- Policia de Trànsit: gestió del trànsit a les vies urbanes, atenció d’accidents de circulació, control d’alcoholèmies, denúncies, retirada de vehicles de la via pública.
- Policia Administrativa: vetllar per l’acompliment de les ordenances municipals, actuacions a la via pública.
- Policia de Seguretat: intervenir en delictes contra la propietat i delictes contra les persones.
- Policia Judicial: delictes contra la seguretat del trànsit, col·laborar amb les autoritats judicials
- Policia Assistencial: socórrer i ajudar a la ciutadania en situacions de conflicte.
Aquestes funcions es coordinen amb altres cossos de seguretat com els Mossos d’Esquadra. Periòdicament es reuneix la Junta Local de Seguretat de la qual formen part l’Alcalde, la Regidora de Governació, la Sergenta de la Policia local i representants dels cossos de seguretat i de la Delegació del govern.