Sol·licitud de llicència d'obra menor
Tenen la consideració d’obres menors i estan subjectes a l’obtenció de la llicència corresponent totes aquelles obres que no siguin incloses com a obres majors i les que no puguin incloure’s en el règim de comunicació prèvia i, en tot cas, les actuacions següents:
- Construccions auxiliars.
- Construcció de piscines, dipòsits i similars.
- Murs de contenció de terres i tancament de terrenys.
- Treballs d'anivellament o modificació del terreny (desmunts i terraplenats).
- Enderroc total o parcial d’edificacions i/o instal·lacions.
- Instal·lació de grues-torres o altres aparells elevadors auxiliars per a obres.
- Instal·lacions de serveis, aeris o soterrats, en espais públics i privats.
- Obres de rehabilitació de façanes i cobertes.
- Obres de manteniment d'un edifici inclòs en el Catàleg.
- Redistribució de l'interior d'un habitatge i d'un local.
- Obres de reforç puntual de l'estructura d'un edifici.
- Legalitzacions d’obres incloses en algun dels punts anteriors.
Cost de la tramitació:
Segons l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 20, referent a la taxa per llicències Urbanístiques i de l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 5 referent a l’impost per llicències Urbanístiques.
La quota tributària resultarà d’aplicar:
- Impost: 4% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material).
- Taxa: 0,8% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material). S'estableix la taxa mínima de 18 €
Autoliquidació:
Calculadora per l'Autoliquidació
Has de legalitzar la teva obra ja executada o en execusió?
Aplicació del Impost sobre la O.F. núm 5 del 4%: 0 €
Aplicació de la Taxa sobre la O.F. núm 20 del (pedent de selecció)%: 0 €
Total: 0 €
La quantitat corresponent al total de drets liquidats haurà de ser ingressat en el compte corrent:
ES63 2100 0279 5602 0001 1105 (Caixabank). Cal indicar el nom del promotor i l’adreça de l’obra.
Informació sobre Garanties:
- Garantia urbanística: Per a garantir la correcta reposició dels béns de domini públic, afectats per l’execució de l’obra. L'import a ingressar per al pagament de la garantia urbanística de l'obra li serà notificat una vegada estigui emès l'informe tècnic de l'obra.
- Garantia de residus: Per a la correcta gestió dels residus. Document d’acceptació de residus de la construcció i/o demolició que entrega la gestora de residus.
Fins al pagament d’aquests drets no es procedirà a la concessió de la llicència, i romandrà suspès el termini per aprovar-la.
Quan es dona resposta:
Les llicències d’obres amb responsabilitat del/de la promotor/a, autoritzacions i altres assimilables es resoldran en el termini màxim d’un mes, a comptar des de la presentació de la sol·licitud (llevat que sigui incompleta o errònia la documentació aportada, fet que paralitza l’expedient).
El còmput dels terminis per a la resolució de llicències es podrà suspendre en els casos previstos per l’article 21 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en tot cas resta suspès, d’acord amb l’article 81.3 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Local (ROAS), durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències a què es refereix l’article 46.3 d’aquest Ordenança.
L’ajuntament podrà requerir, si s’escau, al titular de les obres, als efectes següents:
- Perquè esmenin les deficiències observades a la documentació presentada.
- Perquè adapti el projecte a la normativa que resulti d’aprovació, impedint l’execució de les obres fins que hagi obtingut la preceptiva llicència.
Qui pot sol·licitar-ho:
Qualsevol persona física major d’edat, o entitat jurídica, que estigui interessada o afectada pel tràmit. Si la petició es fa a través de representant, cal que estigui degudament autoritzat.
Cal aportar:
-
Sol·licitud de llicència d'obra menor (model específic de l'Ajuntament).
Model URB-OB05.1 V1
- Projecte tècnic (bàsic i executiu) visat.
- Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat i salut.
-
Estudi de gestió dels residus (model normalitzat de l’Agència de Residus de Catalunya).
-
Acceptació de residus.
Document signat entre el sol·licitant i un gestor autoritzat per la Junta de Residus, on ha de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra, i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió.
- Full d'Assumeix del tècnic director (visat o acompanyat del Certificat d’Habilitació Professional).
- Full de designació del coordinador de seguretat.
-
Declaració jurada (model específic de l’Ajuntament).
Model URB-OB05.2 V1
-
Certificat de no afectació de línies elèctriques en l’àmbit de l’obra (model específic de Ajuntament).
Model URB-OB05.3 V1
- Fotografies de color de l’àmbit de les obres.
- Resguard de l’ingrés de la taxa urbanística i l’ICIO de l'Ajuntament (Cal complimentar el quadre d’autoliquidació present en l’última pàgina del model de sol·licitud de llicència d'obra menor).
-
Autorització de representació (si és el cas).
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Adjuntant els documents necessaris.
Tramitar ara -
Presencial
D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament, amb cita prèvia.