Sol·licitud de llicència d'obra menor

Tenen la consideració d’obres menors i estan subjectes a l’obtenció de la llicència corresponent totes aquelles obres que no siguin incloses com a obres majors i les que no puguin incloure’s en el règim de comunicació prèvia i, en tot cas, les actuacions següents:

  1. Construccions auxiliars.
  2. Construcció de piscines, dipòsits i similars.
  3. Murs de contenció de terres i tancament de terrenys.
  4. Treballs d'anivellament o modificació del terreny (desmunts i terraplenats).
  5. Enderroc total o parcial d’edificacions i/o instal·lacions.
  6. Instal·lació de grues-torres o altres aparells elevadors auxiliars per a obres.
  7. Instal·lacions de serveis, aeris o soterrats, en espais públics i privats.
  8. Obres de rehabilitació de façanes i cobertes.
  9. Obres de manteniment d'un edifici inclòs en el Catàleg.
  10. Redistribució de l'interior d'un habitatge i d'un local.
  11. Obres de reforç puntual de l'estructura d'un edifici.
  12. Legalitzacions d’obres incloses en algun dels punts anteriors.

Cost de la tramitació:
Segons l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 20, referent a la taxa per llicències Urbanístiques i de l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 5 referent a l’impost per llicències Urbanístiques.

La quota tributària resultarà d’aplicar:

  1. Impost: 4% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material).
  2. Taxa: 0,8% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material). S'estableix la taxa mínima de 18 €

Autoliquidació:

Calculadora per l'Autoliquidació

Has de legalitzar la teva obra ja executada o en execusió?





Aplicació del Impost sobre la O.F. núm 5 del 4%: 0 €

Aplicació de la Taxa sobre la O.F. núm 20 del (pedent de selecció)%: 0 €

Total: 0 €

La quantitat corresponent al total de drets liquidats haurà de ser ingressat en el compte corrent:

ES63 2100 0279 5602 0001 1105 (Caixabank). Cal indicar el nom del promotor i l’adreça de l’obra.

Informació sobre Garanties:

  • Garantia urbanística: Per a garantir la correcta reposició dels béns de domini públic, afectats per l’execució de l’obra. L'import a ingressar per al pagament de la garantia urbanística de l'obra li serà notificat una vegada estigui emès l'informe tècnic de l'obra.
  • Garantia de residus: Per a la correcta gestió dels residus. Document d’acceptació de residus de la construcció i/o demolició que entrega la gestora de residus.

Fins al pagament d’aquests drets no es procedirà a la concessió de la llicència, i romandrà suspès el termini per aprovar-la.

Quan es dona resposta:
Les llicències d’obres amb responsabilitat del/de la promotor/a, autoritzacions i altres assimilables es resoldran en el termini màxim d’un mes, a comptar des de la presentació de la sol·licitud (llevat que sigui incompleta o errònia la documentació aportada, fet que paralitza l’expedient).
El còmput dels terminis per a la resolució de llicències es podrà suspendre en els casos previstos per l’article 21 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en tot cas resta suspès, d’acord amb l’article 81.3 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Local (ROAS), durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències a què es refereix l’article 46.3 d’aquest Ordenança.

L’ajuntament podrà requerir, si s’escau, al titular de les obres, als efectes següents:

  • Perquè esmenin les deficiències observades a la documentació presentada.
  • Perquè adapti el projecte a la normativa que resulti d’aprovació, impedint   l’execució de les obres fins que hagi obtingut la preceptiva llicència.

Qui pot sol·licitar-ho:

Qualsevol persona física major d’edat, o entitat jurídica, que estigui interessada o afectada pel tràmit. Si la petició es fa a través de representant, cal que estigui degudament autoritzat.

Cal aportar:

Canals de tramitació:

  • Presencial

    D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament, amb cita prèvia.

Ajuntament de Torrelles - Edifici central

Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08629 Torrelles de Llobregat - Barcelona
Nom de contacte: Regidoria de Serveis Interns de l’Ajuntament de Torrelles
Telèfon: 936 890 000
Adreça electrònica: info@torrelles.cat
Lloc web: www.torrelles.cat
Horari:  
De 9 a 14h, de dilluns a divendres, i de 16.30 a 19h, els dimarts i dijous
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 1.03.2024 | 10:29