Ajuts d'escolarització de l'escola bressol, el servei de menjador del centre institut escola i pel casal d'estiu municipal

De què es tracten aquestes ajudes socials?

És una ajuda econòmica, en forma de bonificació d’un percentatge del total de la quota del servei o serveis per als quals s’hagi sol·licitat.

  • Casal d’estiu
  • Escolarització escola bressol municipal “El Serralet” 
  • Servei de menjador a infància escolaritzada a l’Institut-Escola de Torrelles de Llobregat

Amb l’objectiu d’evitar que cap persona quedi exclosa per motius econòmics o de caire social dels serveis o activitats esmentats.

Qui se’n podrà beneficiar?

Podran ser beneficiàries d’aquestes ajudes, les unitats de convivència que compleixin els següents requisits:

  1. Estar empadronades al municipi de Torrelles de Llobregat. En casos de separació dels pares, si un o ambdós progenitors continuen empadronats al municipi es podrà optar a la subvenció per la part proporcional del cost que hagi d’assumir el progenitor sol·licitant.
  2. Presentar la sol·licitud i documentació requerida dins dels terminis establerts.
  3. Una única sol·licitud per unitat familiar.
  4. Rendes econòmiques iguals o inferiors a les establertes en els barems. Excepcionalment es podran tenir en compte rendes superiors previ informe tècnic de Serveis Socials.

Altres requisits segons l'ajuda sol·licitada:

Casal d'estiu

Tenir infants i/o adolescents a càrrec d'entre 3 i 12 anys en data de realitzar la dol·licitud, inscrits al Casal d'Estiu organitzat per l'Ajuntament de Torrelles de Llobregat.

En aquells casos, que tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, podran sol·licitar la subvenció per casals d'estiu especialitzats, fora del municipi.

Escola Bressol Municipal

Tenir infants  a càrrec matriculats i empadronats en el curs escolar vigent de l'Escola Bressol Municipal "El Serralet".

Servei de Menjador

Tenir fills i/o filles a càrrec matriculades i empadronades a l’Institut-Escola de Torrelles de Llobregat.

Haver presentat prèviament la beca de menjador del Consell Comarcal del Baix Llobregat (https://www.elbaixllobregat.cat)

De forma excepcional, també aquelles famílies que disposin d’un informe social de serveis socials que acrediti la necessitat de la beca.

 

 

Quin cost té:

Sense cost

Cal aportar:

  • Certificat actualitzat de l’Oficina de Treball de la Generalitat on consti si es cobra prestació i la quantia mensual i anual. (En cas de trobar-se a l’atur)
  • Certificat acreditatiu i de l’import que es percep mensual i anualment. (En cas de rebre la Renda Garantida de Ciutadania)
  • Conveni extrajudicial o la sentència judicial que les estableixi i en cas d’impagament el justificant conforme s’estan en procés de reclamació a nivell jurídic.

    Documentació específica per a perceptors de pensions compensatòries i prestacions o pensions alimentaries

  • Sentència de separació i conveni regulador de la sentència. (En cas de separació o divorci dels pares)
  • Acreditació de l’ingrés i l’import mensual i anual. (En cas de rebre qualsevol altre tipus d’ingrés en la unitat de convivència)
  • Títol de família nombrosa / monoparental en vigor. (si fos el cas)
  • Certificat de grau de discapacitat de l’òrgan competent. (En cas de discapacitat de l’infant sol·licitant i/o d’algun membre de la unitat familiar)
  • Documentació acreditativa corresponent. (En cas d’infant en acolliment)
  • Notificació individual de la resolució de la beca del Consell Comarcal del Baix Llobregat i en seu defecte, justificant de la presentació de la sol·licitud (Només pel programa de les beques de menjador) / Preinscripció al casal d’estiu Municipal.
  • Darrera declaració de l’IRPF de tots els fulls i tots els membres de la unitat de convivència que hagin obtingut ingressos en l’any anterior.
  • Certificat individual de nivell de renda per cada membre major d’edat de la unitat de convivència. (En cas que l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) sigui negatiu)
  • Contracte de treball i les tres darreres nòmines. (En cas de treballadors per compte aliena)
  • Últim rebut de cotització a la Seguretat Social i declaració trimestral de l’IRPF i l’IVA. (En cas de treballadors per compte pròpia)
  • Certificat acreditatiu d’estar al corrent de pagament amb Hisenda i la Seguretat Social

    En cas de no poder presentar aquests documents la unitat familiar haurà de fer una declaració jurada d’acceptació d’un ajut social en comptes d’accedir al règim de subvencions.

  • Sol·licitud d'ajuts d'escolarització de l'escola bressol, el servei de menjador del centre institut escola i pel casal d'estiu municipal SS.01.V1

  • DNI, NIE o passaport del tutor legal.
  • Llibre de família (tots els fulls omplerts) o altres documents relatius a la filiació. En cas d’acolliment, la resolució del Departament de Benestar Social i Família.
  • Còpia del contracte de lloguer i 2 últims rebuts pagats o impagats.
  • Còpia de la documentació del préstec hipotecari, escriptura de compra-venda i 2 últims pagaments o impagaments.

Canals de tramitació:

Oficina de Serveis Socials Municipals

Carrer de la Tal·lara, 2 - 08629 Torrelles de Llobregat - Barcelona
Nom de contacte: Mercè Ferrer
Telèfon: 936 890 000
Fax: 936 890 510
Adreça electrònica: serveisocials@torrelles.cat
Horari:  
Hores concertades de visita:

· Matins de dilluns a divendres, de 10 a 14h
· Tardes de dijous, de16.30 a 18.30h

Horari d'atenció al públic:

· Matins de dilluns a divendres, de 10 a 14h.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 12.06.2024 | 12:20