Comunicació de tancament de solars i terrenys
Estan subjectes al règim de comunicació:
Les sol·licituds de comunicació per tancaments de tota classe de solars i terrenys, construccions i instal·lacions per a complir els deures d’ús i conservació i rehabilitació establerts per la Llei, per la legislació aplicable en matèria de règim de sòl i per la legislació sectorial per mantenir els terrenys en les correctes condicions de seguretat, salubritat, i de protecció del medi ambient, així com l’obligació general de respectar i contribuir a preservar el paisatge urbà, i detalla les actuacions que hauran de dur a terme els propietaris de terrenys i solars per fer complir aquest deure.
Ordenança reguladora de la conservació, neteja i tancament de solars i terrenys Núm. 41.
Cost de la tramitació:
Segons l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 20, referent a la taxa per llicències Urbanístiques i de l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 5 referent a l’impost per llicències Urbanístiques.
La quota tributària resultarà d’aplicar:
- Impost: 4% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material).
- Taxa: 0,8% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material). S'estableix la taxa mínima de 18 €
Calculadora per l'Autoliquidació
Has de legalitzar la teva obra ja executada o en execusió?
Aplicació del Impost sobre la O.F. núm 5 del 4%: 0 €
Aplicació de la Taxa sobre la O.F. núm 20 del (pedent de selecció)%: 0 €
Total: 0 €
Autoliquidació: La quantitat corresponent al total de drets liquidats haurà de ser ingressat en el compte corrent: ES63 2100 0279 5602 0001 1105 (Caixabank). Cal indicar el nom del promotor i l’adreça de l’obra.
Quan es dona resposta:
La comunicació permetrà l’inici de l’actuació des del dia de la seva presentació.
Altra informació d'interès:
- Si en les obres a executar hi ha ocupació de la via pública caldrà sol·licitud d’autorització d’ocupació de la via pública (Policia Local) d’acord amb el que disposa l’article 20 de l’Ordenança municipal reguladora de Llicències Urbanístiques.
- Si en el termini d’un mes a comptar des de la presentació de la comunicació, l'Ajuntament no ha manifestat de manera motivada la disconformitat, l'actuació comunicada queda legitimada sempre que sigui conforme amb la normativa aplicable.
- La inexactitud, la falsedat o l’omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada que consti en la comunicació o en la documentació preceptiva determinen, amb l’audiència prèvia de les persones interessades, la impossibilitat de continuar duent a terme l’acte comunicat des del moment en què es notifiqui la resolució corresponent a les persones afectades, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que escaiguin.
Qui pot sol·licitar-ho:
Qualsevol persona física major d’edat, o entitat jurídica, que estigui interessada o afectada pel tràmit. Si la petició es fa a través de representant, cal que estigui degudament autoritzat.
Cal aportar:
-
Comunicació de tancament de solars i terrenys (model específic de l'Ajuntament).
Model URB-OB12.1 V1
-
Estudi geotècnic
Només en cas de tanques amb funció de mur de contenció.
-
Memòria tècnica descriptiva i càlcul estructural.
Per les tanques sense funció de mur de contenció, només cal presentar la memòria tècnica descriptiva (sense el càlcul estructural).
- Estat d'amidaments i pressupost
-
Plànols
En cas de tanques sense funció de mur de contenció cal presentar els següents plànols: tanca, alineacions PGO, voravies; acotats, de planta, seccions i alçats.
En cas de tanques amb funció de mur de contenció cal presentar el següents plànols: topogràfic previ, executius tanca-mur, alineacions PGO, voravies; acotats de planta, seccions i alçats. - Fotografies de color prèvies de l’àmbit de les obres.
-
Declaració jurada (model específic de l’Ajuntament).
Model URB-OB12.2 V1
-
Certificat de no afectació de línies elèctriques en l’àmbit de l’obra (model específic de Ajuntament).
Model URB-OB12.3 V1
- Full de designació del coordinador de seguretat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
-
Estudi de gestió dels residus (model normalitzat de l’Agència de Residus de Catalunya).
-
Acceptació de residus.
Document signat entre el sol·licitant i un gestor autoritzat per la Junta de Residus, on ha de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra, i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió.
- Full d'Assumeix del tècnic director (acompanyat del Certificat d’Habilitació Professional).
-
Resguard de l’ingrés de la taxa urbanística i l’ICIO de l'Ajuntament.
Cal complimentar el quadre d’autoliquidació present en l’última pàgina del model de comunicació de tancament de solars i terrenys.
-
Document que acredita la representació del sol·licitant (si és el cas).
Canals de tramitació:
-
Presencial
D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament, amb cita prèvia.
-
Telemàticament
Adjuntant els documents necessaris.
Tramitar ara