Inscripció al padró d'habitants
El Padró Municipal d'Habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi, acredita la seva residència i el domicili habitual en el municipi.
Tota persona que viu a Espanya té l'obligació d'inscriure's al padró del municipi en el domicili en el qual resideix habitualment.
Qui resideix en més d'un municipi, o en diversos domicilis dintre d’un municipi, s'ha d'inscriure en el que resideixi més temps a l'any.
L'alta suposa la inscripció al Padró d’Habitants del municipi. I pot ser:
- Per naixement: primera inscripció d'un nadó.
- Per canvi de residència: persones que fins ara residien a altre municipi o país i traslladen la seva residència a Torrelles de Llobregat. En aquests casos l'Ajuntament de Torrelles comunica la inscripció en el nostre municipi a l’INE (Institut Nacional d'Estadística) que ho comunica al municipi anterior per tal que efectuï la corresponent baixa al seu padró.
- Per omissió: persones que viuen a Torrelles de Llobregat i declaren no conèixer estar empadronades en cap altre municipi, o és la primera vegada que s’empadronen a Espanya.
El canvi de domicili és la inscripció en una adreça diferent dins del nostre municipi.
La inscripció en el padró no caduca, llevat del cas d'estrangers no comunitaris sense residència permanent que han de renovar la seva inscripció cada dos anys.
Qui ho pot sol·licitar/requisits a complir:
- La sol·licitud l'ha de fer la persona que es vol empadronar, llevat del cas de menors que la sol·licitud l'ha de fer la persona major d'edat amb la qual conviurà el/la menor.
- La decisió del lloc de residència habitual d'un menor d'edat és una funció de la pàtria potestat pel que només es pot realitzar amb el consentiment d'ambdós progenitors o amb autorització judicial, i excepcionalment i segons les circumstàncies específiques de la persona, s'admetran declaracions responsables (Annex I o annex II).
- Si la persona que s'ha d'empadronar delega en una altra perquè la representi, a més de les dades de la persona sol·licitant s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
- Les persones que s'empadronen en centres o establiments col·lectius (geriàtrics, residències,...) han d'adjuntar l'Autorització d'Empadronament en Habitatge col·lectiu.
Respon les següents preguntes per saber quina documentació necessites.
On has nascut?
Documentació necessària:
Quin cost té:
Sense cost
Canals de tramitació:
-
Presencial