L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha posat en marxa una subvenció destinada a joves menors de 30 anys que cursin estudis postobligatoris durant el curs 2024-2025. Aquesta ajuda busca alleugerir les despeses derivades dels desplaçaments en transport públic per facilitar l'accés a l'educació i fomentar la mobilitat sostenible. Els interessats poden sol·licitar-la entre el 19 de novembre i el 31 de desembre de 2024, o fins a esgotar el pressupost disponible.
Per justificar l’ajut, caldrà presentar documents acreditatius de la despesa en transport públic, com ara abonaments de transport o rebuts de compra que siguin vàlids i corresponents al curs acadèmic 2024-2025.
Al tràmit de justificació també s'hauria d'afegir el següent text: La justificació de l’ajut econòmic s’haurà d’efectuar abans del 31 de juliol de 2025.
En cas de presentar la justificació per import inferior a l’atorgat, el beneficiari haurà de presentar una renúncia parcial per l’import atorgat i no justificat i fer la devolució corresponent.
Un cop exhaurit el termini de justificació, si aquesta no s’hagués presentat, es requerirà a les persones beneficiàries per tal que aportin la documentació justificativa en un termini de quinze dies hàbils. Transcorregut aquest termini sense aportar la justificació, s'iniciarà el tràmit de revocació total.
Per a més informació consultar les Bases Reguladores.
Sense cost
Aquest model només és necessari en cas de presentació presencial. No cal emplenar-lo ni presentar-lo si la tramitació es fa per via telemàtica.
En el supòsit de no poder justificar mitjançant la factura emesa amb les dades fiscals de la persona beneficiària caldrà marcar la declaració jurada i adjuntar les factures simplificades emeses per l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM). Les factures simplificades es poden descarregar directament des de l'aplicació T-mobilitat.
En cas que la tramitació es faci de forma telemàtica, no cal ni emplenar ni presentar el model de sol·licitud, ja que aquest ja està integrat a la pròpia aplicació web.
D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament.