Tenen la consideració d’obres majors i estan subjectes a l’obtenció de la llicència corresponent, qualsevol de les actuacions següents:
Cost de la tramitació
Segons l’aplicació de l’Ordenança Fiscal número 20, referent a la taxa per llicències Urbanístiques i de l’aplicació de l’Ordenança Fiscal número 5 referent a l’impost per llicències Urbanístiques.
La quota tributària resultarà d’aplicar impost i taxa al pressupost d’execució material de l’obra (PEM) els següents tipus de gravamen:
Autoliquidació: En el moment de la sol·licitud s'haurà de fer efectiva l'autoliquidació que resultarà de l'aplicació de les tarifes establertes a l'Ordenança fiscal núm. 20 i l'Ordenança fiscal núm.5, en funció de la superfície construïda de l'obra i la seva tipologia.
Aquesta autoliquidació està sotmesa a la posterior revisió tècnica municipal que s’efectuarà abans de la concessió de la llicència atenent a les dades del projecte efectivament autoritzat, de conformitat amb les determinacions de les ordenances fiscals vigents. La quantitat corresponent al total de drets liquidats (impost, taxa i placa) haurà de ser ingressat en el següent compte: IBAN: ES63 2100 0279 5602 0001 1105 (Caixabank). Cal indicar el nom del promotor i l’adreça de l’obra.
O bé es podrà abonar amb targeta bancària en el moment de la presentació de la sol·licitud al Servei d’Atenció al Ciutadà.
Garanties:
L'import a ingressar per als pagaments de les garanties de l'obra li serà notificat una vegada estigui emès l'informe tècnic de l'obra. La quantitat corresponent al total de drets liquidats (garantia urbanística /arbrat) haurà de ser ingressat en el següent compte: IBAN: ES45 2100 0279 5602 0011 9099 (Caixabank). Fins al pagament d’aquests drets no es procedirà a la concessió de la llicència, i romandrà suspès el termini per aprovar-la.
Temps de resposta Les llicències d’obres majors i amb responsabilitat tècnica, i altres assimilables, es resoldran en el termini màxim de dos mesos, a comptar des de la presentació de la sol·licitud (llevat que sigui incompleta o errònia la documentació aportada, fet que paralitza l’expedient).
Quan sigui preceptiu l'informe d'altre organisme o administració s'entén suspès el termini per a la resolució fins a la recepció de l'esmentat informe, amb una durada màxima de 3 mesos en els termes establerts a l'article 21 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El còmput dels terminis per a la resolució de llicències es podrà suspendre en els casos previstos per l’article 21 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en tot cas resta suspès, d’acord amb l’article 81.3 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Local (ROAS), durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències a què es refereix l’article 46.3 d’aquesta Ordenança.
L’Ajuntament podrà requerir, si s’escau, al titular de les obres, als efectes següents:
Altra informació d'interès
La llicència d'obres majors pot englobar altres llicències d'obres (enderroc, demolicions, moviments de terres...) i pot tramitar-se com un únic expedient si es presenta la documentació corresponent.
Autoritzacions complementàries L’ocupació de terrenys d’ús públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides, murs de contenció o cerques, en vies públiques locals requereix autorització complementària a la llicència d’obres d’acord amb el Reglament del patrimoni dels ens locals aprovat pel Decret 336/1988, del 17 d’octubre. La descàrrega de mercaderies de qualsevol mena que impliqui l’ocupació o tancament (total o parcial) de carrers sense presència de guàrdia requereix autorització complementària a la llicència d’obres d’acord amb el Reglament del patrimoni dels ens locals aprovat pel Decret 336/1988, del 17 d’octubre. L’ocupació o tancament de carrer s’haurà de sol·licitar amb una antelació de 24 hores. En la sol·licitud d’autorització caldrà concretar l’espai en un croquis i els m2 que es volen ocupar i la previsió dels dies que es pretén ocupar o tancar el carrer. L’ajuntament practicarà una liquidació provisional d’acord amb la sol·licitud i practicarà la liquidació definitiva quan finalitzin les obres. El sol·licitant haurà d’adquirir el compromís d’avisar al servei de policia municipal abans de realitzar el tall ó ocupació de carrer per tal que n’estiguin informats.
Documentació que cal presentar:
Qualsevol persona fÃsica major d’edat, o entitat jurÃdica, que estigui interessada o afectada pel trà mit. Si la petició es fa a través de representant, cal que estigui degudament autoritzat.
Per més informació, consultar l'apartat
Model URB-OB07.3 V1
Document signat entre el sol·licitant i un gestor autoritzat per la Junta de Residus, on ha de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra, i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió.
Model 036
Adjuntant els documents necessaris.
D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurÃdica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemà ticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones fÃsiques poden escollir tramitar telemà ticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament, amb cita prèvia.