Sol·licitud de llicència d'obra menor serveis

Tenen la consideració d’obres menors de Serveis i estan subjectes a l’obtenció de la llicència corresponent, les actuacions següents: 

  1. Rases, cales, canalitzacions i actuacions en serveis a la via pública (excepte connexió clavegueram)
  2. Instal·lacions de serveis, aeris o soterrats, en espais públics o privats.

Cost de la tramitació:
Segons l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 20, referent a la taxa per llicències Urbanístiques i de l’aplicació de l’Ordenança fiscal número 5 referent a l’impost per llicències Urbanístiques.

La quota tributària resultarà d’aplicar:

  1. Impost: 4% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material).
  2. Taxa: 0,8% sobre el pressupost de l’obra (Pressupost d'Execució Material). S'estableix la taxa mínima de 18 €

Autoliquidació:

La quantitat corresponent al total de drets liquidats haurà de ser ingressat en el compte corrent: ES63 2100 0279 5602 0001 1105 (Caixabank). Cal indicar el nom del promotor i l’adreça de l’obra.

Informació sobre Garanties:

  • Garantia urbanística: Per a garantir la correcta reposició dels béns de domini públic, afectats per l’execució de l’obra. L'import a ingressar per al pagament de la garantia urbanística de l'obra li serà notificat una vegada estigui emès l'informe tècnic de l'obra.
  • Garantia de residus: Per a la correcta gestió dels residus. Document d’acceptació de residus de la construcció i/o demolició que entrega la gestora de residus.

Fins al pagament d’aquests drets no es procedirà a la concessió de la llicència, i romandrà suspès el termini per aprovar-la.

Condicions per l'execució de les obres a la via pública:

  1. Les obres que s'autoritzen són realització de rasa per xarxa de subministrament
  2. En totes les voravies dels carrer del veïnatge de Can Guey el paviment és de formigó (HA-200) de gruix mínim de 10 cm. amb textura d’acabat superficial pentinat amb raspall i junts de dilatació cada 2 metres. Les reposicions seran sempre de tota l’amplada de la voravia i els extrems es tallaran amb radial a escaire amb la vorada.
  3. L’amplada mínima de la reposició del paviment a les vies o calçades afectades per una rasa, serà de 20 cm. més per a cada cantó, amb un mínim 0,80 m.
  4. Durant l'execució de l'obra resta prohibida la col·locació de dipòsits de materials, bastides o efectes diversos, i qualsevol altre obstacle o operació que dificulti el trànsit, tant pels vehicles com pels vianants. Els sobrants de l'obra s'han de dipositar en un abocador legalitzat.
  5. La present autorització inclou exclusivament l'obra detallada i està mancada, per tant, de validesa per a dur a terme qualsevol altra feina o obra diferents de les estrictament autoritzades.
  6. El present document només té validesa pel que fa a la jurisdicció municipal i, per tant, no eximeix el titular de complir els requisits imposats per altres organismes de l'Administració.
  7. Qualsevol incidència que es produeixi en el transcurs de les obres i que afecti el domini públic, s'haurà de fer saber a l'Ajuntament, a través dels Serveis Tècnics Municipals.
  8. En la realització de les obres, a més de les condicions que consten en l'expedient, s'hauran de seguir les indicacions proposades pels tècnics municipals en les visites d'obra que realitzin.
  9. Compliment de l’Ordre TIC/341/2003 de 22 de juliol de la Generalitat de Catalunya. Abans de l’inici de les obres haurà de disposar de l’acta de control d’obres que afecten a la xarxa elèctrica de distribució soterrada signada conjuntament per la persona tècnica directora de l’obra, per la persona representant de l’empresa promotora i per la persona representant designada per l’empresa elèctrica distribuïdora. En cas de no afectació, haurà de disposar de la comunicació de no afectació emesa per l’empresa elèctrica distribuïdora corresponent.
  10. Com a garantia del compliment de les condicions fixades i per a respondre de la correcta execució de les obres, el peticionari haurà de presentar el comprovant que acrediti haver constituït el dipòsit de garantia corresponent. Un cop acabades les obres el peticionari ho comunicarà a l'Ajuntament, qui retornarà el dipòsit, si les obres s’han fet d’acord amb les condicions fixades, o el sobrant si l’Ajuntament estima necessari realitzar per via subsidiària les reparació o condicionament d’elements afectats per les obres dutes a terme, seguint el procediment legal aplicable.
  11. Abans de l’inici de les obres, i amb una antelació mínima de dos dies (48 hores), s’haurà d’avisar als veïns afectats, tant per les obres com pels possibles talls en el subministrament.
  12. Durant l’execució de les obres s’haurà de garantir l’accés, amb les degudes condicions de seguretat tant per als vehicles com per les persones, als habitatges o a les parcel·les afectades.
  13. L'incompliment total o parcial de qualsevol de les condicions expressades anul·la aquesta autorització en la seva totalitat. En conseqüència, s'entendrà que les obres han estat fetes, sense permís, i per aquest motiu esdevindrà automàticament l'obertura del corresponent expedient disciplinari i sancionador

Documentació a presentar en les llicències d'obres menors en relació a residus.

D’acord amb l’establert en el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20), en vigor des del 6 de maig de 2018.

  • Se suprimeix la fiança a dipositar a l’Ajuntament quan s’obté la llicència d’obres, que es canvia per un document d’acceptació de residus signat entre el Sol·licitant i un Gestor autoritzat per l’Agència de Residus, on hi ha de constar el codi del Gestor, el domicili de l’obra i l’import del dipòsit per a la posterior gestió. L’import que s’ha de dipositar a la Gestora autoritzada ha de ser el mateix import que el que es defineix en l’Estudi de Gestió de Residus que ha redactat el tècnic de l’obra.
  • O bé, en el cas que es tracti de dipositar terres i pedres no contaminades en “Valoritzadores de terres” (p. e. pedreres) autoritzades, ha d’aportar document on consti que aquesta gestionarà les terres, el codi VMNE i el domicili de l’obra.
  • O bé, en el cas que en l’Estudi de Gestió de Residus s’hagi previst la reutilització de terres i pedres no contaminades generades en la mateixa obra, en una obra diferent o en una activitat de restauració, condicionament o rebliment, cal que la llicència d’obres determini la forma d’acreditació d’aquesta gestió.

Aquesta acreditació pot realitzar-se:

  1. Mitjançant empreses acreditades externes (El cost d’aquesta acreditació ha de ser assumit pel productor de residus).

Qui pot sol·licitar-ho:

Qualsevol persona física major d’edat, o entitat jurídica, que estigui interessada o afectada pel tràmit. Si la petició es fa a través de representant, cal que estigui degudament autoritzat.

Cal aportar:

Canals de tramitació:

  • Presencial

    D’acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representat en algun d’aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat. *Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment. La tramitació presencial s'ha de realitzar al Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament, amb cita prèvia.

Ajuntament de Torrelles - Edifici central

Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08629 Torrelles de Llobregat - Barcelona
Nom de contacte: Regidoria de Serveis Interns de l’Ajuntament de Torrelles
Telèfon: 936 890 000
Adreça electrònica: info@torrelles.cat
Lloc web: www.torrelles.cat
Horari:  
De 9 a 14h, de dilluns a divendres, i de 16.30 a 19h, els dimarts i dijous
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 11.02.2025 | 13:41